torstai 6. joulukuuta 2012

Maalilla läträten

Akryylimaalit on kyllä nyt niin pop mun askartelussa. Niillä voi leimata, niitä voi roiskia, ne peittää, värejä on helppo sekottaa ja ohentaa, niiden saatavuus on loistava jne. Tytärkin tykkää niistä, käytetään niin paperille kun puullekkin.

Skräppäykseen minua inspiroi tälläkin kertaa Emmon blogin Vuoroin vieraissa, Helena. Haaste kuului:
"Tällä viikolla hullaannutaan mixed mediasta! Kaiva esille akryylimaalit, gessot, musteet ja mistit! Ota mallia Helenan töistä tai keksi itse omat tapasi. Sääntöjä ei ole! Voit myös inspiroitua ompelukoneesta, mutta tällä kertaa ei tikata siististi. Surruttele koneella huoletta vinoon, tee ympyröitä, siksakkia tai muuta sykeröä. Anna luovuudelle tilaa!"

Kaivoin esille maalini sekä kaapissa odotelleet eri kokoiset kuplamuovit. Musteitakin nostin pöydälle, mutta leimaaminen kuitenkin jäi. Gesso on ostoslistalla ja leimauksen maailmaan olen haastanut itseäni joulukortteilun parissa tänä vuonna, joten toivottavasti vähän sitäkin lajia tulisi harrasteltua. Helenan töissä on upeasti upotettu kuvia taustaan maalien avulla, sitä täytyy ehdottomasti kokeilla joku kerta!

Paperit pääsivät ompelukoneen käsittelyyn ja tykkäsin kyllä jäljestä. Ja mulle nuo ompelukoneen jäljet on jo kuulkaa ihan villejä, nimim. hukassa ilman viivotinta :D.

Lopultakin pääsin myös kiinni aiheeseen, jota haluan harjoitella vielä paljon lisää. Paperiliittimen Riikan kraft-työt tekivät minuun suuren vaikutuksen viime keväänä, katsokaa vaikkapa tätä. Riikan maalien ja musteiden käyttöä olen ihaillut jo pitkään, mutta tämän vuoden aikana olen yhä uudestaan ja uudestaan vaikuttunut myös hänen värien käytöstään.

Olen tyytyväinen, että sain taltioitua syksyn näyttelykäynnin. Tytär oli niin kohdeyleisöä kuin vain mahdollista. Varmaan kasvoillani oli koko ajan typerä hymy, niin onnellinen olin hänen kyvystään heittäytyä satuun mukaan. Kuvaa ja tarinaa taltioin enemmänkin sivun vaaleanpunaiseen taskuun ja otsikointiin pyysin apua näyttelyseuralaiseltani. Itselle näyttelystä jäi päällimmäisenä mieleen vaikuttavat huovutustyöt ja tekstiilitaide muutoinkin, siksikin pidän sivujen ompeleista ja huopakoristeista.






3 kommenttia:

  1. Tulipa kivoja! Ekan sivun tausta on tosi hieno!

    VastaaPoista
  2. Upeita! Tosi kivaa, että sarja on inspiroinut sinua :) Kiitos osallistumisestasi!

    VastaaPoista
  3. Ihania maalailuja, ja huopa näyttää tosiaan hyvältä!

    VastaaPoista

Kiitos sanoistasi, niitä on aina yhtä mukava lukea.